جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۸۱۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
رئیس مجلس اندونزی آبان به تهران می‌آید

کولیوند: اصلاح قانون انتخابات شوراها با چاشنی قوانین اندونزی، روسیه و عراق

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون برای مطالعه قانون انتخابات شوراهای اندونزی به این کشور سفر کرد، گفت: رئیس مجلس اندونزی آبان به تهران سفر می‌کند.
به گزارش شهر، محمد جواد کولیوند نائب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در تشریح دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به اندونزی، گفت: کمیسیون برای اصلاح قانون انتخابات شوراها، مطالعه موردی قانون شوراهای برخی کشورها را در دستور کار دارد که در همین راستا برخی اعضای کمیسیون سفری به اندونزی داشتند.

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارهای هیات پارلمانی کشورمان در اندونزی، تصریح کرد: اعضای هیات پارلمانی کشورمان با اعضای کمیسیون داخلی، رئیس مجلس، وزیر اصلاحات اندونزی و اعضای اتاق بازرگانی ایران و اندونزی دیدار و از استانداری و مدیریت خدمات شهری این کشور بازدید به عمل آوردند.

وی با تاکید براینکه جلسات خوبی با کارشناسان اندونزی برگزار شد، ادامه داد: قانون 60ساله اندونزی مورد مطالعه قرار گرفت و از سوی دیگر 13سال است که اصلاحات در این کشور شروع شده از این رو می‌توان از یافته‌های آنها در تغییر قانون انتخابات شوراها در کشور استفاده کرد.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا افزود: مقرر شد قوانین انتخابات شوراهای دو کشور عراق و روسیه در اختیار اعضای کمیسیون قرار گیرد تا از آنها نیز در جهت اصلاح قانون انتخابات شوراها درکشورمان الگو برداری شود تا ضعف‌ها برطرف شود.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دعوت‌نامه‌ای از سوی هیات پارلمانی کشورمان به همتایان اندونزیایی برای سفر به ایران ارائه شد، گفت: رئیس مجلس اندونزی آبان ماه به تهران سفر ‌می کند.

منبع: خانه ملت
نظر شما